ACOSO ESCOLAR:TOLERANCIA CERO

domingo, 19 de novembro de 2017

OS XOGUETES NON SABEN DE XÉNERO

A pasada semana publicouse no diario El País dixital- Verne o seguinte artigo que cremos destacable próximo o 25 de novembro: Día Internacional contra a Violencia de Xénero, tendo en conta ademais que nos aproximamos ao Nadal.

O catálogo de Toy Planet volve lembrarnos que 
os xoguetes non saben de xénero

Un ano máis regresan os catálogos sexistas, pero hai excepcións

O Nadal achégase e con ela, como todos os anos, a polémica polo sexismo nos xoguetes. Ningún xoguete é sexista de seu, pero pode selo a forma en que se promociona ou expón. Por exemplo, se os robots só preséntanse xunto a nenos e as bonecas, xunto a nenas. Unha das denuncias con máis eco nestes días foi a da actriz Leticia Dolera, que acusa directamente o catálogo de Hipercor.


Nesta ligazón podes consultar o catálogo de Hipercor para este ano. Aínda que hai contadas excepcións (algúns nenos xogando con cociñas ou algunha nena disfrazada de bombeira), a maioría do catálogo segue a pauta denunciada pola actriz. Nas páxinas do catálogo atopamos as bonecas de Nenuco. Hai unha petición en Change que reclama a esta empresa "non máis catálogos sexistas por Nadal".

 

Se avanzamos no catálogo, mantéñense os estereotipos de xénero. Por exemplo, nestas páxinas sobre vehículos non atopamos nin unha nena.


Moitos coches e ningunha nena

As queixas en redes sociais envorcáronse este ano contra Hipercor, pero no pasado centráronse en compañías como Carrefour ou Lidl. "A existencia de seccións divididas en jugueterías para nenos e nenas pode parecer inofensiva, pero o seu impacto non termina na tenda. Desincentivar a unha nena para ler un libro de dinosauros pode traducirse mañá en que esta nena non escolla unha carreira porque é para homes", opina en De Mamas & De Papas, a páxina sobre crianza do PAÍS, Clara Alemann, especialista en desenvolvemento social cunha perspectiva de xénero.

Segundo indica The New York Times, a separación entre xéneros é moito máis clara agora que hai décadas. Un estudo citado polo diario estadounidense mostra como un catálogo de Sears de 1975 só tiña un 2% dos xoguetes publicitados de forma clara para nenos ou nenas, mentres que en 2012, todos os produtos da tenda online de Disney estábano. E podemos retroceder aínda máis no tempo. Ata a Primeira Guerra Mundial usábase o branco tanto para nenos como para nenas e, antes, o rosa preferíase para os nenos e o azul para as nenas, segundo explicaba a historiadora Jo B. Paoletti en Pink and Blue: Telling the Girls from the Boys in America. O rosa empézase a asociar coas nenas nos anos 80.


Hai empresas que si tentan romper os estereotipos de xénero.


O mellor exemplo é a cadea de jugueterías Toy Planet, que difundiu o seu catálogo 2017, no que aparecen nenos xogando con bonecas e nenas con ferramentas de bricolaxe. A empresa española arrincou esta iniciativa contra o sexismo en 2014. En 2016 deu un paso máis, visibilizando a diversidade funcional con fotos de nenos e nenas con síndrome de Down no catálogo. "Mentres haxa persoas que se sigan sorprendendo por eles, os nosos catálogos seguirán sendo necesarios", di a Verne por teléfono o director xeral da compañía, Ignacio Gaspar.
"En 2013 empezámonos a decatar de que tiñamos que facer algo. Os nosos seguidores en Facebook e en Twitter comentábannos que algunhas das fotos do noso catálogo podían resultar sexistas. Non fixemos moito caso, o que foi un erro, pero cando vimos que se convertía en algo recorrente abrimos os ollos", engade Gaspar.

Empezaron cunha campaña en redes sociais e despois ampliaron a idea ao seu catálogo de papel. Esta vez captaron máis atención en redes sociais que en anos anteriores. "Así si", opinou en Twitter Leticia Dolera, unha dos moitos usuarios que aplaudiron a Toy Planet. "Repartiremos 1.800.000 catálogos en toda España", di Gaspar.



"Algunhas persoas acúsannos de forzar a igualdade, con máis nenos xogando con bonecas que nenas. A nosa resposta é moi sinxela: ante a cantidade de cambios que aínda esixe a sociedade, mellor pasarnos por exceso que por defecto", engade Gaspar. O director xeral de Toy Planet asegura que os seus catálogos inclusivos melloraron a imaxe da empresa, "pero non influíron nas vendas". Por iso é polo que nos preguntemos por que outras empresas non fan o mesmo. "Non o sei, pero estariamos encantados de que nos copien", di.

A iniciativa de Toy Planet conta con algún precedente: fai cinco anos Top Toys, franquiciada de Toys 'R' Us no norte de Europa, publicou un catálogo para o mercado sueco no que tamén se intercambiaban os roles de xénero, con nenos peiteando bonecas e nenas empuñando pistolas de dardos. Ata o punto de que na versión danesa do catálogo aparecía unha nena cunha camiseta rosa que en Suecia e por arte de Photoshop pasaba a ser azul. Unha campaña de Audi que mostra a unha boneca que quere conducir nunha juguetería acaba de recibir o gran premio á Eficacia que outorga a Asociación Española de Anunciantes (AEA).

1 comentario:

  1. Anónimo20/11/17

    Oa xoguetes son, sen dúbida, una rama do consumo que máis afecta aos/ás nenos/ás. Campañas publicitarias coma a de Toy Planet poden axudarnos a descubrirlles xoguetes novos mentres os descubrimos nós que,en definitiva, somos os que os mercamos. Brillante iniciativa, pode ser un bo comezo para cambiar mentalidades.

    ResponderEliminar